Εισηγήσεις σεμιναρίου

https://sites.google.com/site/senariabepipedoy/

Διδακτικός Σχεδιασμός και Τ.Π.Ε.

Εισαγωγικό σημείωμα και “οδηγίες” χρήσης του ιστολογίου

Kαλώς ήλθατε στο ιστολόγιό μου! Πρόκειται για έναν δικτυακό τόπο αφιερωμένο στην επιμόρφωση Β’ επιπέδου. Ο ιστότοπος θα εμπλουτίζεται συνεχώς με δραστηριότητες, σχέδια μαθημάτων (lesson plans), σχέδια έρευνας /δράσης (projects), πορείες διδασκαλίας, εργασίες, παραδείγματα, τεχνικές διδασκαλίας και κυρίως με Σενάρια.
Συνάδελφοι για χρόνια προτείνω να απαλλαγούμε από “το Σύνδρομο της κασετίνας”, δηλαδή την άρνηση να μοιραστούμε πράγματα. Αυτή η θέση μου αποτυπώνεται στο ιστολόγιο. Έτσι, αυτή η διαδικτυακή θέση λειτουργεί και ως αποθετήριο-αναληπτήριο εργασιών.
Δάσκαλος μου είπε κάποιος “με χιονισμένα τα μαλιά απ΄ τα χρόνια” συνάδελφος σημαίνει να μπορείς να δίνεις! Αυτό, προτρέπουμε και τους επισκέπτες μας. Όλα αυτά που παράγουμε εντός και εκτός τάξης – ιδέες, πρακτικές, θεωρίες, δράσεις, παρεμβάσεις - και που αποτελούν τον άυλο “κοινό” μας πλούτο ας τα μοιραζόμαστε. Χωρίς το φόβο ότι θα χάσουμε. Πεποίθησή μας είναι ότι δίνοντας τις ιδέες μας γινόμαστε όλοι πιο πλούσιοι! Και αυτή η κουλτούρα του μοιράσματος συνιστά ουσιαστική αλλατή και φυγή προς τα εμπρός!.
Η ταξινόμηση των σεναρίων έχει γίνει τόσο θεματικά (ανά γνωστικό αντικείμενο, όσο και χρονικά από ομάδες επιμορφούμενων). Για τους λόγους αυτούς επιλέχθηκε το ιστολόγιο ως εργαλείο παρουσίασης. Σημειώνουμε ότι δεν παρουσιάζουμε μόνο καλές και βραβευμένες πρακτικές αλλά κάθε σενάριο που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του έργου. Τα σενάρια που παρατείθενται δεν υπηρετούν μια σειριακή λογική. Είναι εργαλεία αναπλαισίωσης της γνώσης, λειτουργούν ως πολυδύναμα διδακτικά εργαλεία καθώς εμπλέκουν σύγχρονα εκπαιδευτικά λογισμικά, παραδοσιακές και νέες μεθόδους διδασκαλίας και πολύ πολύ μεράκι. Δίνουν έμφαση σ’ ένα διαρκή διάλογο μεταξύ της διδακτικής ροής (βήματα διδασκαλίας-φύλλα εργασίας), της στοχοθεσίας (με κλασσικό και κατά Ουνέσκο τρόπο) και της αξιολόγησης (αρχικής – διαμορφωτικής – τελικής). Τα παραπάνω τρία στοιχεία συνεργάζονται με τεκμηρίωση και διδακτικά – μεταδιδακτικά σχόλια. Δηλαδή τα σενάρια εξετάζονται ως εργαλεία που ενώ πρωτίστως απευθύνονται στο μαθητή, απευθύνονται συγχρόνως στο συνάδελφο αλλά συνιστούν και έναν υψηλόφωνο μονόλογο.
Κάθε εργασία είναι πρωτότυπη, και για την υλοποίησή της έχει γίνει κατάθεση ψυχής από κάθε συνάδελφο, ακολουθώντας το όραμα, τις οδηγίες, τις υποδείξεις, τις διορθώσεις, τις παρεμβάσεις μου σε τρία στάδια και πληρούν έτσι τη δέσμευση ατομικής και συλλογικής ευθύνης, ενώ ενσωματώνουν άπειρες ώρες δουλειάς. Λειτουργικά σας προτρέπουμε κατεβάζοντάς τα στον υπολογιστή σας να τα βάλετε σε έναν φάκελο μαζί με όλα τα παρελκόμενα επιπλέον αρχεία, ώστε να μπορούν να αναδείξουν την υπερμεσικότητα και την πολυτροπικότητά τους. Ουσιαστικά σας προτρέπουμε να τα πάρετε, να τα χρησιμοποιήσετε στις τάξεις σας, να τα αλλάξετε. Καλή περιήγηση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου